Jste právník?

Nekalé praktiky obchodníka a vymáhání peněz.

Datum: 27. listopadu 2017

Dobrý den. Jmenuji se Miroslav Martinec. Věc: Před půl rokem jsem byl pracovně ve Francii spolu s několika kolegama. Jednoho večera se ve větším množství popíjel alkohol, přičemž kolega si vzal drahý PC a měl ho na stole. Druhý den ráno jsem se dozvěděl, že jsem mu ho údajně polil a nefunguje (pamatuje si to pouze jen on a nikdo jiný). Notebook nakonec fungoval normálně. Ten notebook byl zapůjčený od společnosti Alza na službu Alza neon s tím, že tato služba (podle reklam na jejich stránkách) je pojištěna na rozbití a proti krádežím. Po návratu notebook vrátil společnosti Alza s tím že už ho nepotřebuje. Po třech měsících kolegovi přišlo emailem, že byly na přístroji zjištěny závady, údajné foto závad a vyúčtování na 17500 Kč, přičemž nový notebook u nich stojí 24 tisíc. Neposlali žádné vyjádření od autorizovaného servisu, jen fotky, které udělal pravděpodobně nějaký technik v Alze. Podotýkám, že přístroj byl plně funkční a případné vyčištění v servisech stojí max okolo 2 tisíc Kč, podle stupně znečištění. Společnost Alza má poslední dobou velké problémy dodržovat reklamační řády, přístroje neposílají do autorizovaných servisů , ale závady určují sami a mnoho dalších (internetové diskuze) Teď po mě chce kolega abych to celé zaplatil i přes to, že podle mého 17500 Kč je velmi přemrštěná cena vzhledem k funkčnosti a momentální ceně přístroje a důvodům popsaných výše. A prakticky již vydírá s tím, že na mě podá trestní stíhání. Já bych se chtěl zeptat, jestli má společnost Alza nárok vymáhat takovéto nehorázné peníze za funkční přístroj a to po třech měsících od vrácení? A druhá otázka zní. Jak bych měl postupovat s tím kolegou, protože je neoblomný a nedá se s nim už o tom bavit. Tímto Vám děkuji za přečtení a posouzení tohoto případu a předem děkuji za odpověď. S pozdravem a s přáním hezkého dne Miroslav Martinec

reklamace

Reakce:

Položit dotaz